close
close

ADAC teszt 2012 nyári gumik


2012.02.28

A Német Autóklub idén 15 különböző gyártmányú 205/55R16 méretű gumiabroncsot vett górcső alá. Ez jó hír a magyar autósok számára is, hiszen - hazánkban is - az egyik legnépszerűbb, legtöbb autóra szerelhető gumiméretről van szó, ami jellemzően a közép-kategóriás autók számára használható.


Az idei tesztek legfőbb tanulsága, hogy a korábbi évek fejlesztő munkája meghozta eredményét és még a tesztelt távol-keleti abroncsok között sem akad veszélyesen silány minőségű. Lássuk a számokat!

Szárazon Esőben Komfort Üzemanyag Kopás
Continental Premium Contact 5
1,4 2 3,5 1,9 2,3
Goodyear OptiGrip
1,9 2,5 3,4 2,1 0,8
Dunlop SP Sport Fast Response
1,4 2,5 3,3 1,9 1,5
Bridgestone Turanza T001
1,4 2,3 3 2 2,5
Semperit Speed-Life
1,6 2,5 3 2,1 2,5
Pirelli Cinturato P7
Megfelelő
1,7 2,7 2,8 1,7 1
Kumho Ecsta HM (KH31)
Megfelelő
1,5 2,7 3,2 2,3 3
Yokohama C.drive 2
Megfelelő
1,4 1,7 2,8 2,5 3
Formula C
Megfelelő
2 2,8 2,9 1,9 0,5
Uniroyal Rain Expert
Megfelelő
1,8 1,9 3,5 2,2 3
Hankook K425 Eco Kinergy
Megfelelő
1,7 2,7 3 1,7 2,5
Maloya Lugano
Megfelelő
1,9 2,6 3,4 2,1 2,3
Fulda EcoControl HP
Megfelelő
1,4 3,2 3 1,9 2
Nexen N8000
Megfelelő
1,8 2,2 3 2,8 3,5
Nokian V
Megfelelő
1,5 2,5 3,1 2,4 3


Az ADAC tesztje a többi elé helyezi a Continental PremiumContact 5 gumiabroncsot, különösen jól teljesít minden biztonságtechnikai tesztben. Ugyanakkor nem lényegtelen szempont, hogy ennél drágábban csak Bridgestone T001 és Nokian V abroncsot sikerült vásárolnia a teszt gárdának, ráadásul ez utóbbi a prémium ár ellenére csak átlagos teljesítményre volt képes. Egy biztos, aki a PremiumContact 5-öt választja nem kell kompromisszumot kötnie. Tekintve a széleskörű terjesztő hálózatot és az akciókat, ez az árkülönbség könnyen a visszájára is fordulhat a kevésbé bejáratott márkákhoz viszonyítva, így mindenképpen kitűnő választás lehet ez az abroncs.


A Goodyear OptiGrip új termék a palettán, kitűnő teljesítménnyel. A Contihoz képest, hajszálnyival gyengébb - tapadásért cserébe viszont kiemelkedő abroncs élettartamot ígér, ami környezetvédelmi szempontból is értékelendő dolog.


A Dunlop Sp Sport FastResponse egyedül a nedves felületen mért jellemzőkben marad el a győztes mögött, kitűnő, közvetlen vezetési érzetet nyújtó abroncs, sport vezetők számára mindenképpen esélyes választás.


A Bridgestone Turanza T001 nagyszerű abroncs és az árcédulából kiderül, hogy ezzel a gyártó is tisztában van. A komfort terén a legjobb eredményt érte el, ez - ismerve a magyar utak állapotát - akár perdöntő is lehet a gumiabroncs kiválasztása során.


Nem meglepetés, de mégis többet érdemel néhány szónál a Semperit Speed-Life. Korábban is köztudott volt, hogy a Continental nehezen találja a határt a prémium, közép és alsó kategóriás abroncsok között. Ezért is olyan népszerű a Semperit és a Barum, hiszen képességei alapján, akár egy kategóriával feljebbre is sorolhatná őket a gyártó. Ezt most a Semperit ismét bebizonyította a Speed-Life-al. Közép kategóriás termékek közül csak ez érdemelte ki a JÓ besorolást, ugyanakkor erre számos prémium márka sem volt képes. Komfortosság terén pedig a legjobban teljesített, holtversenyben a Bridgestone T001-el. Tekintve hogy a Pneus Expert hálózatán keresztül, aminek a Gumi.hu is tagja akár teljes garanciával megvásárolható ez a gumiabroncs, és nagyon széleskörű terjesztő hálózattal rendelkezik, talán nem túlzás, hogy közép kategóriás autókra, ez lehet a nyári szezon favoritja.


Érdemes még külön megemlíteni a Kumho KH31-es modelljét, ami Ecsta HM néven fut, és aromatizált kivitelben is megvásárolható - levendula illattal (ez különösen jól jöhet ott, ahol közel esik a garázs a disznóólhoz). Összességében a kategóriától elvárt eredményt hozta, azonban tapadási képességével kitűnik onnan, ami biztonsági szempontból nagyon fontos. Sajnos az ADAC tesztjeiben a termékek külalakját nem értékelik, pedig a Kumho egyik legerősebb oldala a lehengerlő megjelenés.


Habár ez a teszt nem teljes körű, valójában 205/55R16-os méretben jóval több gyártó és mintázat létezik, azért mégis számos következtetést levonhatunk a fenti eredményekből:
- Még mindig a prémium gyártók gyártják a legjobb minőségű és teljesítményű abroncsokat
- Az alacsonyabb árú abroncsok általában alacsonyabb tudásúak is, de azért el lehet csípni egy-két olyan kivételt, ami erősíti a szabályt
- A korábbi szégyen márkák sokat javultak, a kínai abroncsok már nem veszélyesek, a nagyokkal való együttműködések meghozták az eredményüket
- Az idei évben jelentősen drágultak a nyersanyagok, így a késztermékek, a gumiabroncsok is, így csökkent az árkülönbség a prémium, közép és budget kategória között