close
close

ADAC 2011 téli gumiabroncsok tesztje - a gumi.hu esélylatolgatása


2011.07.19

Az elmúlt években szinte hagyománnyá vált, hogy a gumis szakma feszülten várja a legújabb ADAC gumiabroncs tesztet. Az internet lehetővé tette, hogy ma már bárki egy egyszerű számítógéppel hozzáférhet a legfrissebb és legpontosabb információkhoz szinte a világ bármely pontjáról. Az utóbbi évek tapasztalata, hogy a vásárlók jelentős számban hozzák meg végső döntésüket a gyártók, magazinok vagy független minősítők tesztjei alapján. De miért az ADAC tesztjére figyel a legtöbb ember?

 

Miért jobb az ADAC tesztje?

A német autóklub azon felül, hogy németes precizitással vizsgálja a termékeket, számos olyan módszert alkalmaz, amellyel hitelesebb képet kapunk a gumik valódi tulajdonságairól. Az egyik legfontosabb ilyen, hogy az abroncsokat mindig a piacról szerzik be, így kizárva annak a lehetőségét, hogy a gyártók kimondottan a tesztekre felturbózott – a kereskedelmi forgalomban kaphatónál jóval gazdagabb összetételű, módosított- abroncsokkal manipulálják a végeredményt, ahogy erre számos esetben volt már példa.
A téli gumikat valós körülmények között tesztelik, ami jelentősen időigényesebb és drágább a szimulátorban végzett  teszteléshez képest, azonban a tapasztalatok sokkal hitelesebbek is. A teljes folyamatot csúcs technológiás műszerekkel rögzítik, miközben az utókat tapasztalt verseny pilóták vezetik, akik talán még a műszereknél is pontosabban képet tudnak alkotni egy-egy gumi viselkedéséről, természetéről.

Mi várható 2011-re?

A legérdekesebb kérdés azonban továbbra is az, hogy mi várható a 2011-es téli gumiabroncs tesztben?

Az ADAC két téli méretet tesztelt az előző évben: 185/65 R15 és 225/45 R17-et. Az azt megelőző évben még a 205/55 R16-os méretet vizsgálták, ami sokkal érdekesebb lenne a magyar autósok számra, azonban ezt már tavaly elhagyták, és nagyobb méretre váltottak. Sajnos nálunk ez a fejlődés csak jelentős késéssel következik be.

A Gumi.hu tippje, hogy az idén a kisebb, keskenyebb méreteket fogja elővenni az ADAC csapata. Mi a 175/65 R14-t és a 205/55 R16-öt várjuk az indulók között.

Gumiabroncs méret: 175/65 R14

A legjobbak:

Goodyear UltraGrip 8 – a 2011-es tél egyik nagy esélyesének ígérkezik, mindekképpen a nagyon ajánlott kategóriába várjuk. Új fejlesztésű abroncs, amely számos újítást hoz, több olyant is, ami ebben a méret szegmensben még szokatlannak számít.

Continental ContiWinterContact TS 800 – habár nem a legújabb fejlesztés az elmúlt években rendszerint dobogós helyen teljesített kisebb méretekben. A német gyártmányú teszt-autókon valószínűleg az idén is kitűnően fognak teljesíteni ezek a precizitásra hangolt abroncsok.

Bridgestone Blizzak LM-30 – okozhat meglepetést, a gumi.hu értékelése szerint a legjobb abroncsok közé tartozik, mégis az elmúlt években kimaradt a tesztekből. Az ADAC indoklása szerint, nem tudtak a piacról ilyen abroncsokat vásárolni. Reméljük az idén kapnak majd. Ha így lesz, komolyan megszorongathatja riválisait.

Dunlop SP Winter Response – a gyártó még minidig ütőképes téli gumija kis és közép kategóriás autók számára. Úgy gondoljuk nem fog csalódást okozni és befér a nagyon ajánlott kategóriába.

Michelin Alpin A4 – a gyártó újabb nagyszerű terméke, amelyet mi a legmagasabb kategóriába sorolunk, azonban sejthető, hogy a svájci tesztpályákon nem a francia márka irányába fog billenni a mérleg nyelve. Az ADAC mérései az utóbbi években rendre a közép mezőnybe száműzik a Michelin téli gumiijait, ugyanakkor más tesztek és a kiemelkedő felhasználói értékelések azt mutatják, hogy valós körülmények között ezek igazán kitűnő abroncsok.


A középmezőny:

A középmezőnyben, a korábbi években rendszeresen az alábbi márkák különböző modelljei váltották egymást: Barum, Fulda, Hankook, Kléber, Kumho, Semperit. Főleg kisebb méretekben be-be köszöntek a Sava és Matador abroncsai. A Kumho és a Hankook korábbi meglepetés eredményit mi már szinte el is várjuk, hiszen jelentős összegeket öltek a Koreaiak a termék fejlesztésbe.

A nem ajánlott kategória:

Az ADAC stábja minden évben beválaszt néhány kínai gyártású abroncsot is, az elrettentés kedvéért, amelyeket hagyományosan a nem ajánlott minősítéssel jutalmaznak. A más-más nevű, de nagyon hasonlatos kinézetű kínaiak a Maxis, Double Coin, Ling-long leginkább kiegyensúlyozatlan teljesítményük miatt kerülnek pellengérre.

Ugyanakkor ezek a hiányosságok számos európai gyártó termékeit is sújtják, a nagynevű Pirelli és Michelin kedvező árú márkái, a Ceat és a Tigar is bukott már meg a svájci tesztpályán.




www.gumi.hu