close
close

ADAC nyári gumiabrocsok tesztje 175/65R14 és 195/65R15 méretben


2014.04.10
ADAC logo

Ahogy azt az ADAC háza táján kirobbant botrányok előre jelezték, meglepetések születtek az idei nyári abroncsok összehasonlító tesztjén. A korábban utca hosszal nyerő márkás abroncsok a közép kategóriába szorultak, míg korábban leírt, de a vásárlók által mégis jónak tartott abroncsok törtek előre. Ennek egyik eklatáns példája a Falken Sincera SN832 EcoRun abroncs szereplése, amely egyszer csak a közepes kategóriából az ajánlott kategória kellős közepébe robbant be, olyan márkák mellé, mint a Continental, Hankook és a Pirelli. Az, hogy ez mit mutat a korábbi ADAC tesztek szavahihetőségét illetően, az olvasó egyéni belátásra bízom. Minden esetre örvendetes, hogy a Német Autóklubb vizsgálatainak eredménye végre közelebb került a szakemberek és a vásárlók véleményéhez, és így azok is elégedettek lehetnek, akik évek óta igazságosabb teszteket követelnek az ADAC-tól.


A 175/65 R14-es kategóriában három abroncs ért el elégtelen értékelést, ezeket érdemes kerülni, de legalábbis megfontolni, hogy a kínált árért cserébe a vásárló hajlandó-e egy kisebb teljesítményű gumit választani. Érdekes, hogy az idén az özvegycsináló kínai márkák kimaradtak a 175/65R14-es abroncsok tesztjéből. Ez is szokatlan újdonság az ADAC-tól.



Az éllovas Goodyear-Dunlop szereplése nem volt meglepetés, ezek az új fejlesztésű abroncsok, minden kétséget kizáróan kiváló minőségűek. Számunkra kimondottan örvendetes, hogy a Kumho abroncsok, amelynek kizárólagos forgalmazója az Abroncs Kereskedőház Kft. olyan márkákat előzött meg, mint a Michelin, Bridgestone, Continental. Ezzel bizonyította, hogy az AKH saját márkás abroncsaival a Kumho, Falken, Toyo abroncsokkal tényleg kompromisszumok nélküli döntés hoz a vásárló. Szomorú, hogy a Toyo gumik kimaradtak a tesztből, mivel a három kiemelt márka közül éppen a prémium kategóriásat nem tesztelte az ADAC.

Ahogy a legtöbb dolog esetében, a laikus vásárlónak mindenképpen el kell fogadnia egy alapigazságot, hogy minden tudó gumiabroncs nincs, ugyanúgy nem létezik minden tudó teszt sem. Habár a legkomolyabb műszerezettséggel és felkészültséggel készülnek ezek a vizsgálatok, tisztában kell lenni azzal, hogy a környezeti paraméterek változása komolyan módosíthatja az ilyen tesztek eredményét. Ezért ha valahol egy másik szervezet vizsgálatában nem teljesen ugyanez az eredmény születik, senki ne kiáltson csalást, inkább kezelje úgy az eltérő eredményeket, hogy ez is egy újabb adalék az adott termékkel kapcsolatban, ami azt mutatja, hogy más járművön, más típusú pályán, más műszerekkel mérve, más hőmérsékleten és páratartalmon ezek a sorrendek elmozdulhatnak.

Habár nem lehet egy olyan rettentő hosszú képletet írni, amit megfejtve csalhatatlanul, egy kétjegyű egész számként megkapjuk az élet értelmét, azért abban bízhatunk, hogy talán még Kínában sem lehet olyan teszt pályát építeni, ahol tisztességes versenyben a High Performer Sport HS3 porba tiporja a Goodyear Efficient Grip Performance abroncsokat.